Warning: Illegal string offset 'html' in /home/knocker/domains/zombie-zone.pl/public_html/forum/admin/sources/classes/output/publicOutput.php(1739) : eval()'d code on line 914 Środek transportu w postapokaliptycznym świecie. - Zombie Zone Forum - strona 2

Skocz do zawartości

Welcome to Zombie Zone Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!

Środek transportu w postapokaliptycznym świecie.



31 odpowiedzi w tym temacie

#21
Kageyoshi

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 17 postów
  • LocationPolska

Wyświetl postUżytkownik Panterka dnia 15 październik 2017 - 22:06 napisał

Teoretycznie tak, ale w mieście trudniej przeżyć, bo masz za dużo chętnych na zapasy.
Myślałam o działkach. Mieszkam niby w centrum, ale na bocznej ulicy i niemal za oknem mam działki. Zastanawiałam się, czy nie warto by się tam skryć. Altanki są porządnie murowane, z piwnicą, łóżkiem, sprzętem kuchennym. Mają prąd, wodę (nie na długo, wiem), ale beczkę na deszczówkę też się znajdzie, do tego mamy warzywa i owoce na miejscu, narzędzia ogrodnicze jako potencjalna broń. Prócz tego teren działkowy jest ogrodzony i dodatkowo niemal każda działka też jest ogrodzona...

Troszkę już odbiegamy od głównego wątku, tak wiec pozwolę sobie zawrócić ;-)

Tematem jest transport w postapokaliptycznym świecie, tak wiec w sytuacji w której:

- drogi są zawalone setkami porzuconych aut, a co za tym idzie nie przejezdne;
- pola i lasy, które jeszcze są przejezdne, roją się od zombie;
- na każdym kroku czai się wróg (inny człowiek) który może chcieć napaść na nas podczas przejazdu.

Znając takie fakty można zacząć myśleć o odpowiednim pojeździe. Ja osobiście będę przygotowywał swój samochód (osobowe kombi) na te ewentualności. Nie będę myślał o tym co zrobię jak będę akurat na mieście jak SHTF, bo to bez sensu bo nie wiem kiedy to nastąpi i gdzie akurat będę, jedno wiem na pewno - jak już to nastąpi będę kierował się jak najszybciej do domu gdzie jestem przygotowany albo szybko wyjechać albo zostać.

Przygotuje swoje autko najlepiej jak się da aby było gotowe na wcześniej wspomniane ewentualności. Jak narazie na pewno będę chciał:

- podnieść i wzmocnić zawieszenie;
- dodać zderzak z przodu i z tylu;
- wzmocnić drzwi;
- wstawić kraty w okna;
- przerobić bagażnik na bardziej pojemny;
- zamontować dodatkowy zbiornik z paliwem;

Oczywiście to wszystko jak narazie tylko szkic, bo trzeba wziąć pod uwagę to ze każda z tych rzeczy wazy trochę kilo, tak wiec dobór materiałów musi być jak najlepszy ale tez nie zbyt drogi :-)


"Jest nikim ten, kto nie ulepsza świata" - Królestwo Niebieskie

#22
Panterka

    Zwiadowca

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 49 postów
  • LocationSzczecin
A na co ci po dwa zderzaki?

#23
ares

    Rekrut

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 516 postów
@Kageyoshi listę poszerzył bym o:
- rozwiercenie bloku silnika by zwiększyć pojemność
​- dołożył intercooler oraz turbo by zwiększyć moc silnika ( przy tych modyfikacjach to konieczność )
(wybacz nie mogłem się oprzeć) a teraz poważnie te modyfikacje to kupa kasy i roboty (w obecnych czasach) nie lepiej kupić auto które już ma znaczną część tego typu fajerwerków, np: nissan patrol.

#24
Kageyoshi

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 17 postów
  • LocationPolska

Wyświetl postUżytkownik Panterka dnia 18 październik 2017 - 12:49 napisał

A na co ci po dwa zderzaki?

Nie taki zwykły zderzak, a wzmocnione ramy aby nie uszkodzić silnika przy mocniejszych zderzeniach, coś ala policyjne wozy w USA.

Wyświetl postUżytkownik ares dnia 18 październik 2017 - 13:33 napisał

@Kageyoshi listę poszerzył bym o:
- rozwiercenie bloku silnika by zwiększyć pojemność
​- dołożył intercooler oraz turbo by zwiększyć moc silnika ( przy tych modyfikacjach to konieczność )
(wybacz nie mogłem się oprzeć) a teraz poważnie te modyfikacje to kupa kasy i roboty (w obecnych czasach) nie lepiej kupić auto które już ma znaczną część tego typu fajerwerków, np: nissan patrol.

Serio? Wydanie 20 tys. na nowe-stare auto to Twoim zdaniem bardziej racjonalny wybór niż poświęcenie kilku dni i paru tysięcy na części? Moim zdaniem to niezbyt przemyślany pomysl. Oczywiście to co wymieniłem na liście to nie jest tak duża kasa jakby się mogło wydawać, wystarczy trochę czasu, chęci, znajomosci (kolega ze spawarka) i gotowe :-)
"Jest nikim ten, kto nie ulepsza świata" - Królestwo Niebieskie

#25
ares

    Rekrut

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 516 postów
Popatrz tak zainwestujesz np. 5 tyś i co podniesiesz zawieszenie o ile 5 cm ??? Tak naprawdę nic to nie zmieni bo zakładając zjazd z asfaltu trzeba mieć większa średnicę kół, inny protektor na oponie i zawieszenie z dużym prześwitem, nie wspomnę o kącie natarcia (tak się to chyba nazywa kąt miedzy poziomym podłożem a prostą wyznaczoną miedzy stykiem opony a najniższa częścią auta uniemożliwiającą podjazd). Auta projektowane do lekkiego terenu np volvo cross country wychodzi bardzo blado w porównaniu z rasowymi terenówkami. Śmiem twierdzić że Twoje przeróbki nie dogonią wspomnianego cross country. Dlatego proponuje zmianę auta.
Piszesz o wzmocnieniu podobnym do policyjnych aut z usa, te auta maja przerabiane silniki by uzyskiwać wyższe moce potrzebne do napędzania tych dodatkowych kg, podejrzewam że i hamulce tez by tą masę wyhamować. To co chcesz zrobić pogorszy znacznie trakcję Twego auta. Wydasz kasę a i tak z kombi nie zrobisz terenówki pancernej. Proponuję przemyślenie jeszcze raz a nie ambicjonalne podejście.

#26
Panterka

    Zwiadowca

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 49 postów
  • LocationSzczecin
No i warto mieć samochód z napędem na cztery koła. Nie wiem, czy wszystkie kombi taki mają?

#27
ares

    Rekrut

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 516 postów
Nie wszystkie auta komi mają 4x4.

#28
Kageyoshi

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 17 postów
  • LocationPolska

Wyświetl postUżytkownik ares dnia 19 październik 2017 - 09:46 napisał

Popatrz tak zainwestujesz np. 5 tyś i co podniesiesz zawieszenie o ile 5 cm ??? Tak naprawdę nic to nie zmieni bo zakładając zjazd z asfaltu trzeba mieć większa średnicę kół, inny protektor na oponie i zawieszenie z dużym prześwitem, nie wspomnę o kącie natarcia (tak się to chyba nazywa kąt miedzy poziomym podłożem a prostą wyznaczoną miedzy stykiem opony a najniższa częścią auta uniemożliwiającą podjazd). Auta projektowane do lekkiego terenu np volvo cross country wychodzi bardzo blado w porównaniu z rasowymi terenówkami. Śmiem twierdzić że Twoje przeróbki nie dogonią wspomnianego cross country. Dlatego proponuje zmianę auta.
Piszesz o wzmocnieniu podobnym do policyjnych aut z usa, te auta maja przerabiane silniki by uzyskiwać wyższe moce potrzebne do napędzania tych dodatkowych kg, podejrzewam że i hamulce tez by tą masę wyhamować. To co chcesz zrobić pogorszy znacznie trakcję Twego auta. Wydasz kasę a i tak z kombi nie zrobisz terenówki pancernej. Proponuję przemyślenie jeszcze raz a nie ambicjonalne podejście.

Nie będę wchodził w dyskusje na temat technikaliów i tego ile one kosztują, ale jedno jest bardzo istotne: nie mam CONAJMNIEJ 20 tys żeby wydać jednorazowo na nowe-stare auto, w które zapewne i tak musiałbym włożyć kolejne kilka tys żeby je doprowadzić do używalnego stanu (wymiana opon, filtrów, rejestracja itp). Wiem że przeróbkami nie uzyskam pancernego terenowca, ale powoli przerabiając swoje auto po kilkaset złotych na raz uzyskam w miarę dobre auto post-apo.

Nie namawiam nikogo na zastosowanie tego co piszę, jak ktoś będzie chciał spróbować mojego podejścia - spoko, jeśli nie to mnie to nie obchodzi. Chciałem się tylko podzielić swoimi spostrzeżeniami. Czuję hejt z Twojej strony do mojej osoby i podejścia tak więc nie będę polemizował dalej.
"Jest nikim ten, kto nie ulepsza świata" - Królestwo Niebieskie

#29
ares

    Rekrut

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 516 postów

Cytat

Czuję hejt z Twojej strony do mojej osoby i podejścia tak więc nie będę polemizował dalej.
Proszę nie osłabiaj mnie.
Oczywiście możesz też napisać że czujesz to ze dziś jeszcze nóg nie umyłem :)
Pewnie że hejt ;) zapomniałeś dodać że jestem : ksenofobem, homofobem, rasistom, antysemitą, islamofobem .... itd ;)
Kolego mam wrażenie że dopadła Cie współczesna przypadłość jeśli ktoś wykazuje słabe punkty w twierdzeniu to od razu hejt i fob.
Chciałem Ci doradzić skoro nie chcesz było napisać w pierwszym poście ,, Tak robię i proszę bez rad , komentarzy uwag itp.
Forum jest miejscem wymiany zdań, opinii oraz rad. Chyba że jestem w błędzie.

W jednym się z Tobą zgadzam nie mam ochoty na polemikę z Tobą z tą różnica że ja nie czuje nic z Twojej strony ( może mam katar ?? ) ;)

Użytkownik ares edytował ten post 21 październik 2017 - 21:53


#30
Panterka

    Zwiadowca

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 49 postów
  • LocationSzczecin
No wiecie co? Pokłóciliście się o kasę, zdajecie sobie z tego sprawę?

#31
ares

    Rekrut

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 516 postów
@Panterka ja z nikim się nie kłóciłem, po prostu radziłem koledze. Jednak skoro nie chce rad i spojrzenia z innej strony to już jego sprawa, a wyjazdy z hejtem skomentowałem już. Jeśli faktycznie ,,zaszczułem młodego" jest admin może mnie usunąć z forum. Następnym razem jak ktoś zapyta np. jaki kaliber działa użyć w przeróbce tico na czołg lub coś równie absurdalnego też będę wykazywał że to bez sensu. Jednak jak się ktoś uprze to niech robi jego wola.

#32
AbraKadabra

    Hunter

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1314 postów
  • Locationmałopolska
Auto kombi zjedzą zombi....

Na porządną terenówę wcale nie trzeba mieć 20 tysięcy. Sam kupiłem w idealnym stanie KIA Sportage za 7 tysięcy i bez absolutnie żadnego wkładu finansowego bujałem się nią pierwszy rok bezawaryjnie po każdym terenie. Jest tam reduktor (czyli opcja ciągnika), do tego napęd 4WD czyli jedno koło z przodu i jedno z tyłu nam ładnie ciągnie po załączeniu blokady. Fura ma 1,5tony wagi a 2L silnik 16V daje nam moc 128KM co jak na takie autko jest wystarczającą mocą do śmigania .. wszędzie. To już drugie auto Kia w moim życiu i polecam. Tańsze są Suzuki Vitara - można wyrwać już za 5 tysięcy całkiem uczciwą furę, Oczywiście mówimy tu ciągle o solidnych terenówkach postawionych NA RAMIE, a nie jak współczesne gówna typu SUV na konstrukcji samonośnej która to do niczego się nie nadaje tylko do wyjebania na złom po pięciu latach bo gnije szybciej niż jedzie. Co taniej? Hmmm... Chyba tylko jakaś wczesna Frontera (Opel), natomiast godne uwagi są Toyota Rav4 i Nissan Terrano. Wybór duży, wszystko na solidnych ramach, podatne na wszelaki tuning (lift) + moc. Kto się lubi bawić właśnie w tuningi mocy to polecam szukać starych poczciwych "ósemek" (óśmiozaworowców). Można wtedy LPG zapodać i tania jazda będzie, a silnik nie do zajebania.
"Nie ma takiej choroby, której nie dało by się wyleczyć za pomocą 30.06" E.Hemingway





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych